Відкрите заняття Логіко-математичний розвиток (старша група )
Тема: Рахунок в
межах 5. Геометричні фігури
Мета: закріпити
вміння порівнювати числа від 1 до 5; правильно співвідносити число і цифру,
порівнювати смужки за шириною, поєднувати предмети в групи за певними ознаками;
розрізняти плоскі фігури: круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник;
порівнювати їх за кольором, формою, розміром; продовжувати навчати порівняння
груп предметів за кількістю, розвивати мовлення, увагу, творчу уяву, логічне
мислення, пам'ять, дрібну моторику рук.
Матеріали:
демонстраційний: малюнок ведмедя і вовка; різнокольорові геометричні фігури для
гри «Знайди однакові камінці»; великі геометричні фігури; малюнки трьох ялинок
із цифрою 2, 3, 4; маленькі круги з цифрами; 2 зображення літаків і 3
вертольотів ; роздавальний: конверт із картками із цифрами 1-10, набір
геометричних фігур; дві смужки зеленого й синього кольорів (широка і вузька)
Хід заняття
Гра
«Веселі цифри».
Гра
сприяє закріпленню сприйняття цифр у межах 4, уміння їх розташовувати у
цифровому ряді, розкладати у прямому та зворотному порядку; розвиває увагу.
У
кожного на столі картки із цифрами 1-4.
Розкладіть
цифри від 1 до 4. Покажіть цифру, яка йде після 3, перед 2, між 2 і 4, після 4.
Покажіть
цифру, яка позначає кількість вух у слона, лапок у кішки, курочки.
Скільки
пальчиків на лівій руці?
Розкладіть
цифри від 5 до 1. Хором назвіть цифри у зворотному порядку.
Гра
«Стежка».
Наші
лісові гості вирішили прогулятися по галявинці. Перед ними дві стежки: широка –
для ведмедя й вовка, вузька – для зайчика, білочки, їжачка. А от де яка, звірі
не знають. Як їм допомогти? (Варіанти відповідей.)
Вихователь
пропонує дітям узяти дві смужки зеленого й синього кольорів.
Як
перевірити, де широка смужка, а де вузька?
Якщо
дітям важко обрати спосіб вимірювання, вихователь пропонує прикласти зелену
смужку до синьої.
Якого
кольору широка смужка? Вузька?
Якою
піде вовк і ведмідь? А якою – заєць, лисиця, білка? (Відповіді дітей.)
3. Гра « Склади предмет з фігур»
Вихователь
роздає дітям набір геометричних фігур і говорить дітям:
-
Діти подивіться, у нас є різні геометричні фігури. Що з них можна побудувати.
Якщо я візьму квадрат і трикутник, що у нас вийде? (Будинок)
Також
можна побудувати машинку, або людину. А тепер кожен з вас складе у себе на
столі з геометричних фігур предмет.
4.Вправа
«Полічи іграшки».
У
завданні закріплюється склад числа 5. На фланелеграфі викладено в ряд картки із
зображенням 1-го літака і 4 картки із зображенням вертольота (можна
використовувати картки і з іншим предметним зображенням.)
Скільки
іграшок у ряді?
Скільки
літаків? Вертольотів?
Під
час лічби предметів вихователь звертає увагу на узгодження числівників з
іменниками (1 літак; 1, 2, 3, 4 – усього чотири вертольоти).
Вихователь
викладає на фланелеграфі 2 літаки і 3 вертольоти.
Скільки
всього предметів у ряду? З яких двох чисел утворилося число 5?
Далі
вихователь просить назвати будь-який варіант складу числа 5.
Гра
«Знайди однакові камінці».
Гра
сприяє розвитку уваги, закріпленню знань про фігури, умінь порівнювати за
кольором, знаходити спільні та відмінні ознаки предметів.
На
фланелеграфі або на дошці викладаються впереміш різнокольорові геометричні
фігури однакового розміру: один жовтий круг, один червоний овал; два синіх
квадрати, два зелених трикутники, два коричневих прямокутники. У кожної дитини
набір геометричних фігур.
Сороки
дуже люблять збирати все яскраве, блискуче. Почали вони розглядати
різнокольорові камінчики у скриньці, та не змогли знайти однакові.
Для
яких фігур не знайшлося пари? (Для круга й овалу.)
Чим
схожі ці фігури? (У них немає кутів.)
Скільки
пар однакових фігур? (Три.) Назвіть їх. (Пари синіх квадратиків, пари зелених
трикутників, пари коричневих прямокутників.)
Яким
словом можна замінити слово пара? (Два.)
Фізкультхвилинка.
Раз,
два, три, чотири, п’ять!
Час
прийшов нам спочивать.
Тож
піднімем руки вгору,
Ніби
глянемо на зорі.
А
тепер всі руки в боки,
Як
зайчата, скоки-скоки!
Гра
«Розвесели ялинки».
У
ході гри діти закріплюють знання про склад чисел у межах 4, порівнюють предмети
за висотою.
Вихователь
заздалегідь розвішує малюнки трьох ялинок
різної висоти із кількістю іграшок 2, 3, 4. На столі вихователь
розкладає маленькі круги – новорічні іграшки на ялинку, на яких зображені цифри
від 2 до 4.
Вихователь
пропонує дітям узяти одну ялинкову іграшку й покласти біля тієї ялинки, на якій
зображена відповідна цифра.
Яка
ялинка найвища? Яка на ній цифра?
А
найнижча ялинка? Яка цифра на ній?
Дидактична гра «Склади ялинку».
У
процесі цієї роботи розвивається увага, логічне мислення.
На
дошці – малюнок маленької ялинки. У кожної дитини на столі геометричні фігури
однакового розміру: один кружок, два овали, квадрат, багатокутник, прямокутник,
три трикутники.
Вихователь
пропонує дітям розглянути геометричні фігури й вибрати ті, з яких можна скласти
ялинку.
Які
фігури ви обрали? Чому?
Скільки
трикутників? (три.)
Складіть
із трикутників ялинку на столі.
Діти
виконують завдання.
Подивіться,
скільки подружок у ялинки, як вона повеселішала!
Підсумок
заняття.
Дітки,
давайте пригадаємо чим відрізняється круг від квадрату?
Чим
відрізняється трикутник від квадрату?
Дітки, ми сьогодні дуже
добре попрацювали. Молодці.
Комментарии
Отправить комментарий