Плани навчально - виховної роботи

                        Плани навчально-виховної роботи
Тема: Рушничок                                 
Мета:ознайомити дітей з українськими національними рушниками, зацікавлювати культурою українського народу.
Обладнання: рушники, шаблони рушників для розфарбовування.
                                          Хід заняття
Комунікативна діяльність(1-2хв)
Чим ми користуємося під час вмивання? Які кольори є на ваших рушничках?
А вдома якого кольору рушнички? Як можна прикрасити рушничок? Чи є такі рушники, якими прикрашають оселю? Діти сьогодні ми ознайомимося з українськими рушниками.
Пізнавальна діяльність(5-6хв)
Педагог тримає в руках рушник і читає вірш.
                                        Мамині рушники
Я чую мами пісню колискову
Хоч йдуть невпинно зграєю роки…
А на стіні у хаті, як підкови,
Як крила птахів – білі рушники.
Вона з любовю кожен вишивала,
А за вікном – і місяць, і зірки…
Молилась Богу, шила і співала,
І птахи оживали з-під руки!
Складала чемно хрестики крилаті,
Червоні, білі, сині, золоті!
І стільки їх було у нашій хаті,
Таких я більш не бачила в житті.
Ті, рушнички у хаті наче диво,
Вони з стіни до мене гомонять.
Із ними в хаті затишно й красиво, -
Неначе в душу зграями летять.
 Рушник – оберіг і символ України. Рушниками прикрашали помешкання та ікони на покутті або вішали над дверима і вікнами, як охорону проти злих сил, а також на стінах, на простінках, між вікнами.
 Усі члени родини мали свої рушники, кількість яких, залежно від заможності родини, була різною .Були також рушники, що їх використовували у будні та свята.
  Рушнички для дівчаток називали «росяночки» , їх вишивали стежкою. На них зображували цвіт яблуні  та вишні, нижче ромашки й незабудки, а між ними – дрібненьки листочки барвінку і вишні. Рушнички для хлопчиків називали «грай лики». На них теж посередині вишивали стежку чорнобривців, збоку – волошки й синій барвінок, а між ними – листя любистку й вусики хмелю.
 Рушника, а часом і не одного, брали зі собою в дорогу чумаки, військові, заробітчани та усі, хто надовго їхав з дому. Рушник у дорогу був різнокольоровим, смугастим, і кожен колір щось символізував: червона смуга – побажання подорожньому сонячного світла і людського тепла, допомоги в дорозі; зелена – зустрічей із добрими людьми; коричнева смуга поряд із синьою означала щасливу дорогу з чистим небом і ясним сонцем; жовта – була здоров’я та удачі.
Перетворювальна діяльність (8-9хв)
Фізкультхвилинка
Вишиваю рушничка
Різними нитками.                 (діти імітують вишивання голкою)
Там калина молода
Й ружі з соловями,            (діти підносять руки)
І барвінку синій цвіт,           (опускають донизу)
Кущ рясного глоду.            (показують рухами кущ)
Український рушничок       (беруть у руки рушничок)
Символ мого роду.
Край, де ми народились,
Де ростемо – живемо,
Батьківщиною ніжно            (низько вклоняються)
Із любовю звемо.
Індивідуальна вправа «Розфарбуй рушник»
Мета: закріпити знання дітей про візерунок та кольори «росяночки» та «грайлика».
Хід: педагог пропонує кожному обрати свій рушник, розфарбувати його відповідними кольорами.
Колективна вправа: розучування вірша
Мета: долучати дітей до колективного розучування віршів.
                        І барвінку синій цвіт
                        Кущ рясного глоду.
                        Український рушничок –
                        Символ мого роду.
Народна гра «Голка і нитка»
Мета: вчити дотримуватися правил гри,відчувати одне одного під час роботи у колективі.
Хід: вихователь пропонує дітям стати одне за одним, поставити руки на плечі того, хто стоїть попереду. Діти мають пройтися змійкою за ведучим («голкою») і не порвати «нитку». Діти йдуть промовляючи такі слова:
Сюди-туди голка,                 Як рушник повішу,
Сюди-туди нитка,                 Хата буде, наче квітка.
Ведучого («голку») змінюють, і гра продовжується.
Оцінно-контрольна діяльність(1-2хв)
Підбиття підсумків заняття
Про що сьогодні розмовляли? Що на занятті вам сподобалося найбільше? Що вас вразило?
Бажаю вам:   Хай здоровя ніколи не зраджує,
                      Будьте завжди ніжні, рідні, милі,
                      Щоб вам радість, щастя і любов
                      Вишиваним цвіли рушником!


 Тема: Український посуд.
Мета: Ознайомлювати дітей із різновидом українського народного посуду, запам’ятати його назву; закріплювати вміння дітей слухати казку та відповідати на запитання за змістом; виховувати інтерес до народної творчості.
Обладнання: тематичні ілюстрації, глечик, горщик, миска, дерев’яна ложка, чашка, пальчиковий театр «Лисиця і глечик».
                                           Хід заняття
Комунікативна діяльність (2-3хв)
Тематична бесіда
На столі вихователь розкладає дерев’яний і глиняний посуд.
Як одним словом можна назвати ці предмети? З яких матеріалів виготовлений цей посуд? (З глини – глиняний, з дерева – деревяний.)
У вас вдома є схожий посуд? Сьогодні ми поговорили про давній посуд.
Пізнавальна діяльність (5-6хв)
Колись дуже давно люди виготовляли посуд власноруч. Погляньте, які види посуду зображені на малюнках. Ось глиняний посуд: глечики, горщики. Людину, яка виготовляла такий посуд, називали гончарем, а ремесло – гончарством. У гончаря було спеціальний гончарний круг, на якому він
  Замішував глину та формував посуд. Потім глечик чи іншу посудину запікали у спеціальній печі. Після того, коли він запікався і ставав міцним, його розмальовували. Помилуйтеся візерунками: тут і смужки, і хвилясті лінії, і квіти, і ягідки. Ось макітра, ось глечик, ось горщик.
Деревяний посуд за своєю різноманітністю ніколи не поступався керамічному. Найчастіше це були ложки чи ковші, тарілки, миски. Майстра, який виготовляв діжки, бодні, дерев’яні відра тощо, називають бондарем.
 Техніка виготовлення такого посуду передається від покоління до покоління. І в наш час є такі майстри, як гончарі та бондарі.
 Про посуд народ складав казки. Ось послухайте одну з них.
                              Казка «Лисиця і глечик»
 Були собі дід та баба. Пішли вони в поле жати. І взяли із собою глечик молока. Прийшли в поле, баба й каже:
 Де б це глечика поставити в спеку? Постав стара під кущем.
Баба послухала діда і поставила під кущем.
От пішли вони жати. Жнуть та й жнуть.
Аж біжить лисичка. Побачила глечика, випила з нього молоко, а голови не витягне назад. Ходить, крутить головою, приказує:
 Ну, глечику, пожартував – і годі. Випусти мою голову! А глечик не відпускає, хоч ти що хоч.
 Підожди ж, глечику! – каже лисичка. – Ось я тебе втоплю. Побігла вона до річки. Занурила голову у воду. Набрався повний глечик води та й лисицю потягнув.
Перетворювальна діяльність(8-9хв)
Фізкультхвилинка
( Діти промовляють слова і виконують відповідні рухи.)
 Горобець зробив горнець,    (підносять руки)
 Горобчиха – миску,               (розводять руки в сторони)
 Горобейко – небожатко         (крокують, високо піднімаючи ноги)
Ще й велику ложку.
Імпровізація казки «Лисичка і глечик»
Мета: колективно повторити та розіграти в ролях зміст казки.
Дидактична гра «Магазин»
Мета: вчити дітей називати предмети народного керамічного та дерев’яного посуду.
Хід: педагог у ролі продавця пропонує дітям купити посуд, точно назвавши його. (Куманець, глечик, макітра, миска, дерев’яна ложка.)
Розучування потішки.
Мета: розвивати память дітей.                                                                            
         Іди, іди дощику,
         Зварю тобі борщику
         В глиняному горщику.
Вправа «Розмалюй посуд»
Мета: вчити розмальовувати шаблони-розмальовки із зображенням українського керамічного та дерев’яного посуду.
Оцінно-контрольна діяльність (1-2хв)
Підбиття підсумків заняття

Що нового ви дізналися на заняття? Що вас вразило? Про що ви розповісте свохм близьким? Хто сьогодні був найуважнішим?
           Гурток «Англійська мова для дітей дошкільного віку»          
Для навчання дітей англійської мови у ДНЗ використовується програма, методичні рекомендації Шкваріної Т.М. «Англійська мова для дітей дошкільного віку» (лист МОН України від 23.08.2013 № 1/9-573)
Основне призначення іноземної мови в дошкільному віці – сприяти оволодінню дітьми вміння й навичками спілкування в усній формі відповідно до мотивів, цілей і соціальних норм мовленнєвої поведінки в типових сферах і ситуаціях. Саме дошкільний вік має стати тим періодом, коли формуються базові механізми іншомовного спілкування, які в майбутньому зможуть розвинутись і вдосконалитися.
Програма орієнтує на створення сприятливих умов для оволодіння азами іншомовного спілкування у період дошкільного дитинства на основі збалансованого вирішення освітніх ( розвивальних, виховних, навчальних) і практичних цілей із збереженням пріоритету реалізації саме освітніх цілей. У програмі запропоновано мінімальний обсяг завдань і змісту освітньої роботи з формування основних складових елементарної англомовної комунікативно-мовленнєвої компетенції у дітей, мовної, мовленнєвої, соціокультурної.
Завдання навчання
Забезпечити вмотивоване використання англійської мови як засобу спілкування.
Викликати у дітей інтерес до вивчення англійської мови та підтримувати цей інтерес упродовж усього періоду навчання.
Гарантувати врахування мовленнєвого досвіду дітей спілкування рідною мовою.
Сформувати позитивне ставлення дитини до вивчення англійської мови.
Забезпечити всебічний розвиток дитини й інтегрування в групу однолітків, створюючи ситуації реального спілкування.
Сприяти формуванню та розвитку позитивних рис характеру й загальнолюдських моральних якостей.
Цілеспрямовано навчати спілкування англійською мовою в межах комунікативного мінімуму, що пов’язаний зі світом дитинства
Сформувати елементарну соціокультурну компетенцію.
Мета навчання
Навчання англійської мови спрямоване на те, щоб робити конкретний внесок у формування всебічно розвиненої гармонійної особистості. Це передбачає насамперед розвиток у дітей творчої самостійності, формування свідомого, конструктивного характеру їх активності, уміння працювати в колективі, виховання позитивного ставлення до діяльності, яка реалізовується.
Корисні статті
Обгрунтування раннього навчання іноземної мови.
Оптимальний час для початку навчання іноземної мови.
Ігри англійською мовою.
Фізкультхвилинки.
Літературні тексти англійських дитячих пісень, вірші.
Ігри, вправи на розвиток фонематичного слуху.
Тема: Моя кімната.
Теоретична частина. Звуки [ a :], [ ^ ], [o: ], [w], [m], [ts], [f]
Лексика за темою « Меблі»: a table, a chair, an arm-chair, a sofa, a bed, a carpet, a wardrobe, a desk, a bookcase. Прийменники in, on, under, near. Лексико-граматичний зразок. This is a table.
                                        Рецептивна гра « Що зникло?»  
                                    Репродуктивна гра « Збираємо картинку»
                                      Дидактична гра « Знайди предмет» 

            

Комментарии

Популярные сообщения